Followers

måndag 27 februari 2012

Morgonchock

Fick nyss hjärtat i halsgropen. Kanske av en löjlig sak, men jag blev likaså väldigt chockad. Så här var det!

Jag öppnar kylskåpet för att ta ut ett mjölkpaket när jag ser att det finns endast två oöppnade. Tänker självklart ta den med det utgångsdatum som är  närmast dagens datum. Greppar tag i paketet, den går ut om bara ett par dagar, öppnar, och häller i min kaffekopp. Det som kommer är dock ingen vätska, utan en tjock trögflytande massa. Den skulle ju gå ut om ett par dagar! Vad är detta för lurendrejeri, mumlar jag surt och spanar in paketet som förstörde mitt kaffe. "A-fil." står det. Men hallå! Mjölkpaketet och filpaketet ser ju förbannat lika ut.
Ni ska få se bild sen. Gah, jag fattar ingenting sedan milko byttes ut mot arla.

Nu ska jag koka nytt kaffe och sedan gå till skolan. Min morgon är förstörd.. fastän jag inte kunde låta bli att le lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar