Followers

fredag 24 februari 2012

Efter sjukdom kommer glädje

Äntligen har jag tillfrisknat från min lilla magsjuka. Usch. Jag avskyr att må illa! Jag vill ju kunna äta! Aja, har troligtvis inte gått miste om allt för mycket i alla fall.

Nu när skolan slutar ska jag först hem och äta mellanmål, sedan in till stan! Yay! Tio mil, men helt klart värt det! Ska träffa en flicka som gick i min klass förut, men som har flyttat eftersom hennes gymnasielinje inte fanns på den enda gymnasieskolan som finns i min ort. Ikväll ska vi gå på en restaurang- troligtvis indisk. Mums! Eller kanske kinesisk.. Eller sushi. Hm. Det återstår att se helt enkelt! Tyvärr finns det dock inte ett särskilt stort utbud av restauranger i Östersund.

 Ser fram emot det, men inte resan dit. Haha. En timme och fyrtiofem minuter i en buss- nej tack! Och inte kan jag läsa heller, för då lär jag spy på vägen dit.

 Dessvärre skulle jag behöva plugga matte i helgen, eftersom jag har missat två lektioner och då två delkapitel. Algebraisk lösning av ekvationssystem med hjälp av substitutionsmetoden. Menmen, hann titta igenom det idag och det verkade helt okej, även fast jag föredrar additionsmetoden.. Haha. Nu ska jag fortsätta jobba som en duktig flicka! Sociolingvistik är det som gäller!

2 kommentarer:

  1. Jag har samma problem! kan inte åka buss utan att må illa! jag är väldigt åk sjuk, även när jag åker bil.. men när jagv började på gymnasiet åkte jag 2h buss enkel väg till skolan varje dag! alltså 4h om dagen.. det gick faktiskt över lite då.. antar att jag vande mig=) nu kan jag iaf läsa ett sms haha;P

    SvaraRadera
  2. HAHAHA, jag DÖR! Samtidigt som jag såg att du hade laddat upp en bild, tänkte jag: "Undrar om Tua gillar sushi?" och fick svaret med en gång. Mums!

    SvaraRadera