Followers

tisdag 21 februari 2012

Feeling strange

Fyra- fem timmar sedan middagen. Hungrig i själen. Är väldigt sugen på någonting kallt. Jag behöver en påfyllnad av energi- vad som helst som kan få mig att känna mig piggare, friskare. Går förbi en spegel. Tänker av någon anledning att jag ser gul ut och går vidare mot köket. Hungrig, men min kropp säger annorlunda. NEJ INTE ÄTA DU SPYR!

Inte då. Inte om jag får bestämma. Försvinn, oidentiferbara sjukdom! Sluta blåsa upp min mage och få mig att må illa. Sluta få mig att känna mig konstig i huvudet. Tack. Skiter i dig och äter en stor skål med fil och flingor och en tjock brödskiva med kaviar och smör. För jag är hungrig. Spyr jag sen får jag väl göra det då, men jag tänker inte äta sämre bara för att min egentliga matlust kanske är på botten. Motsägelsefullt? Ja.

Krispiga cornflakes i kylskåpskall fil.. Mmm!

1 kommentar: