Followers

torsdag 12 januari 2012

Svar på kommentar

Anonym säger: Är du inte rädd för att det ska gå åt fel håll någon gång? Att din ätstörning byter form till överätning istället?
Alltså, inte för att du äter för mycket eller så! Verkligen inte!! Fan. Jag hoppas inte att du tar det här på fel sätt! Det är INTE illa menat. Jag tänkte typ om tanken slått dig och hur du hanterat den isf? För många är väl rädda för att om de börjar äta så kan de inte sluta sen?

Helt otroligt hur fort du gjort framsteg och hur bra det går för dig! Superkul att se att det är möjligt bara man vill och ger sig fan på det! :)


Oh jovisst har tanken slagit mig! Den slår mig ganska ofta faktiskt. Haha jag lovar, jag tar absolut inte din kommentar på fel sätt. :) Jag vet att jag har helt utomordentlig "kontroll" på mig själv, så jag är rätt så säker på att det inte händer. Och händer det, är det ett problem jag får ta då tänker jag mig! Det som jag tror blir svårast är att sluta med alla dessa efterrätter, när jag väl nått normalvikt. Kan hända att jag blivit något sockerberoende, jag har aldrig förut ätit så mycket sött som jag gör nu. Men ja.. det när nog inte så många som äter efterrätt tre gånger per dag och behåller sin vikt... Någon gång ibland är okej, men inte flera gånger per dag. Haha. Men det är en vanesak! Och vanor går att ändra på, eller hur?

Jag måste så att säga äta betydligt mer än vanligt nu ett bra tag tills jag har nått normalvikt, särskilt eftersom jag inte dricker några näringsdrycker alls. Jag måste ju få i mig ungefär 900 kcal extra per dag och när jag slipper tänka på det alls, tror jag att jag inte heller kommer att äta som jag gör. Nu äter jag ju efterrätt, oavsett hur mätt jag än är... Det är inte alltid särskilt trevligt, men oftast slinker det ned utan problem! Haha.

Hoppas att det var ett okej svar på din fråga och tack för att du kommenterar och läser min blogg! Hihi. Blir så glad när jag får frågor, så fråga på ni bara :D Jag ska svara så ärligt och bra jag bara kan på alla frågor.


Neeeej nu är efterrätten slut :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar