Followers

torsdag 12 januari 2012

Mm!

Det är så kul. Saker är så roliga. Jag förstår inte, har livet alltid varit så här roligt? Skolan flyger på. Jag uppskattar lektionerna, det är ju fasen kul att gå i skolan! Särskilt samhällskunskapen och även historian. På samhällskunskapen  håller vi på med politik och på historian med ideologier. Det är otroligt intressant och fastän jag redan tidigare varit intresserad av politik blir jag bara ännu mera intresserad desto mera jag håller på med det! Jag tycker att det är synd att så många i min ålder inte alls har något politikintresse, för åsikter kan man ju inte säga att de är utan! Hoppas att dessa lektioner nu sätter igång ett visst intresse i alla fall. Det är ju bara två år kvar tills vi ska rösta, och då kan man ju bara inte sitta där och inte ha någon aning! Dessutom är det helt fantastiskt att få uttrycka sina åsikter.. haha, jag älskar det!

Jag har redan tagit ställning. Det gjorde jag för ett bra tag sedan. Har du gjort det?
Dessvärre har jag lite svårt för att placera mig i ett enda parti då jag har svårt att hålla med ett helt partiprogram.. Jag har liksom mina egna åsikter. Men ja, ingen håller väl med om allt antar jag! Då får jag helt enkelt köpa partiet som stämmer bäst överens med vad jag tycker, även om jag får lite åsikter som jag inte riktigt håller med om på köpet.

Det är lite jobbigt på lunchen på skolan.. för det finns ju ingen efterrätt! Ah, jag blir helt galen när kaffe- och sötsuget kommer när man svalt sista matbiten. Jag är van att pressa ned mera! Jag är van med socker och fett efter maten.. sen kommer det inte! Gah! Skulle folk kollat snett på mig om jag snaskade i mig en bulle efter lunchen? Hm. Funderar på att smyga in något i skåpet mitt. Eller förbereda en skål med grekisk yoghurt på morgonen.. Men det är ju godast att äta när det är alldeles nygjort och inte varmt.. gah. Vad kan man snaska på som inte kladdar tro? Nötter går helt bort, för det får man inte ha på skolan..

2 kommentarer:

  1. Är du inte rädd för att det ska gå åt fel håll någon gång? Att din ätstörning byter form till överätning istället?
    Alltså, inte för att du äter för mycket eller så! Verkligen inte!! Fan. Jag hoppas inte att du tar det här på fel sätt! Det är INTE illa menat. Jag tänkte typ om tanken slått dig och hur du hanterat den isf? För många är väl rädda för att om de börjar äta så kan de inte sluta sen?

    Helt otroligt hur fort du gjort framsteg och hur bra det går för dig! Superkul att se att det är möjligt bara man vill och ger sig fan på det! :)

    SvaraRadera
  2. russin, söt frukt (typ nektarin), mörk choklad... mer kan jag inte tänka på just nu :)

    SvaraRadera