Followers

lördag 14 januari 2012

Svar på kommentar "Typisk matdag"

Anonym säger: Hej! Kan du inte skriva hur en typisk matdag ser ut för dig? :)


Hej! Jovisst kan jag det. Dessvärre är det väldigt svårt att säga en typisk matdag, eftersom mina är väldigt varierande... På helgen ser det helt annorlunda ut jämfört med på vardagarna och går jag i skolan på vardagen ser den så klart annorlunda ut jämfört med om jag är hemma.. Aja, jag kan berätta både en skoldag och en helgdag :)


Skoldag,
Frukost 07.00: Ett mörkt "dubbelbröd" med smör och kaviar och ett rostat bröd med marmelad och frysta blåbär. Till det dricker jag ett litet glas proviva.
Sen en skål (vad kan det vara? Knappt 2 dl antar jag) grekisk yoghurt med vaniljpulver, sirap och frysta blåbär samt en klick blåbärssylt. Kaffe med mjölk och ett par kex med camembert till det.
Lunch 11.00: Lite mer än halva tallriken fylld av den vegetariska rätten, samt ett par knäckebröd med smör. Är jag mera hungrig, tar jag mera mat helt enkelt. Det brukar oftast bli så.
Mellanmål 15.30: En stor skål fil med ett par matskedar grekisk yoghurt, lite sirap och flingor/musli. En skiva rostat bröd med grekisk yoghurt, kaviar och lök på. Ett par pepparkakor och några kex med camembert.
Middag 18.00: En stor portion av maten som serveras, tre potatisar och två stora slevar köttgryta. Är jag hungrig, tar jag mera.
Sen en skål (ca 2 dl antar jag) grekisk yoghurt med sirap och frysta blåbär, samt en kopp kaffe och ett par kex med camembert.
Kvällsfika 21.00: Beror på hur hungrig jag är! Men oftast ett par rostade brödskivor med marmelad och en skål fil. Kan också vara några rutor choklad, kex med camembert och flera frukter.

Det var alltså en skoldag! Nu kommer en lördag. :)


Nattmat 02.00: Istället för frukost! Två rostade brödskivor med grekisk yoghurt, kaviar och lök. En skål  med grekisk yoghurt, sirap och blåbär. Ett litet glas glögg och ett par pepparkakor.
Brunch 12.30: Tre till fyra våfflor (idag blev det nästan fem.. hehe) med olika goda sylter och marmelader som pålägg och även med yoghurt, kaviar och lök.
En kopp kaffe med mjölk, ett par kex med camembert och några pepparkakor. Beroende på om jag ligger i paltkoma på golvet eller icke...
Mellanmål 15.00: Brukar inte få i mig så mycket här. Men lite grekisk yoghurt med sirap och blåbär går alltid ned!
Middag 18.30: Det som erbjuds. En portion och mer om jag vill ha. Idag blir det vitlöksbröd till.. mums!
En skål med grekisk yoghurt med sirap och blåbär och en kopp kaffe, samt ett par kex med camembert.
Kvällsfika: 22.00: Det som faller mig in! Kanske en dubbelmacka med smör och rökt kött och en kopp med varm mjölk.


Alltså, just nu är jag inne i en period med grekisk yoghurt, som ni kanske ser. Kex med camembert förgyller också min vardag, men jag söker ständigt nya matkamrater! :D Mums!

Våfflor med massa blåbär!


Grekisk yoghurt med blåbär och sirap samt en halv tesked vaniljpulver.. Testa!

Kex med camembert är också helt enkelt underbart. Ska nog göra mig några nu! Ha en fin dag och tack för kommentarerna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar