Followers

torsdag 5 januari 2012

Ohyeah

Hahah åh. Igår var det iväg till stan och BUP! Vägning. Jag stod som ett fån på vågen i bara underkläder och ville bara skutta omkring av lycka och känslan av seger. Det är så här det ska kännas. Det är så här det ska vara när man är glad, inte den där fejkade känslan av att gå ned i vikt.

Jag kunde inte låta bli att räkna ut mitt bmi, 16.5. Det var förvisso efter lunchen (åhå, vegetarisk buffé, mumsigt värre!) men det har jag ju vägt mig med förut där på BUP, så det kan inte ha varit allt för stor skillnad. Det är HELT OTROLIGT! Jag har snart gått upp  hälften av vad som jag behöver för att nå en normalvikt. Vet ni vad jag firade det med? Våfflor! Något som har kommit att bli min absolut favoritbrunch. Det innehåller en hel del trevliga grejer (mjölk, smör, mjöl) där jag får i mig massa näringsämnen och otroligt nyttig och viktig energi, och sedan med en massa goda pålägg på blir det dessutom otroligt gott. Jag håller mig fortfarande till favoriten massor med grekisk yoghurt, kaviar och lök.. Annars är apelsinmarmelad, blåbär och hallon inte så dumt heller!

Har ni några andra våffeltips? Jag är inte alls förtjust i att ha grädde på då jag faktiskt inte gillar grädde som det är, så det är tyvärr kört.. Glass kan man ju ha, men det är inte särskilt mättande och dessutom riktigt sött när det smälter. Matiga tips mottages tacksamt!

Efter våfflorna blev det en riktigt god kopp kaffe med gräddmjölk (mjölk och en skvätt grädde) samt en aladdinpralin. Den näst sista! Nooo! Jag vet inte vad jag ska göra utan min aladdinask.. jag kanske borde vänja mig vid något annat, för choklad blir så mäktigt efter ett antal gram. Haha. Hm. Kex och camembert är ju gott! Det får jag köra på ett tag nu. Amnamn. Mat är gott och bra, kom ihåg det. Det är ingenting som är onödigt, ingenting som gör dig ful, ingenting som bör få dig att må dåligt- tvärtom! Mat är till för att vi ska må bra, punkt slut. Så ta hand om den, ät gott och lev!

Jo just! Jag fick en kommentar om att göra en steg-för-steg-visning hur jag viker mina servetter, och det kommer upp lite senare! Måste ta korten först.. Hihi. Nu ska jag ut och skotta lite. Det har snöat så förfärligt mycket här, att vi snart har en meter snö..


Ps. Håller förresten på att göra om i designen som ni kanske ser, är långt ifrån klar, så bli inte chockad om ni ser denna blogg bli klädd i diverse konstigheter- jag måste pröva innan jag blir nöjd. :P ds.

2 kommentarer:

  1. Alltså jag är så avundsjuk på dig, du är så himla duktig, vet du det? Värsta inspirationskällan <3 Och grattis till BMI 16.5!

    SvaraRadera