Followers

tisdag 3 januari 2012

Jag kom just på

Jag kom just på, att även om man går upp i normalvikt är man absolut inte tjock. Inte ens rund! Man är helt enkelt smal, men mår bra på köpet. Det låter väldigt trevligt tycker jag.

Undra hur lång tid det tar innan man kommer dit. Till normalvikt alltså. Och undra hur jag ser ut då? Jag har ju levt med denna ofina undervikt sedan i juli ungefär och det var ju ett halvår sedan.. På ett halvår har man i min ålder utvecklats rätt så mycket! Jag lyssnade på annan musik då, hade annan frisyr och sminkade mig annorlunda.. Men ni förstår. Även om man inte har haft anorexia/ätstörningar så förändras man mycket på ett halvår. Jag vill se hur jag ser ut utan att se sjuk ut! Ge mig hälsan tillbaka, tack.

Ps.Jag kom på att jag inte ätit allt för bra idag, så jag tog igen det nu. Klockan två på natten. Men det är bra att man kan göra så.. Nattmat är underbart. Smakar mycket bättre på natten! ds.

1 kommentar:

  1. Du har så kloka tankar! Normalvikt är ju just normalvikt - ett genomsnitt - även om jag hellre kallar det trivselvikt :) Jag led av ätstörningar i mer än tio års tid innan jag orkade slå mig fri, och de här fem åren sen jag blev frisk har tveklöst varit de bästa i mitt liv.

    Jag hoppas att 2012 blir året då du finner hälsan. Just nu skriver jag en bloggserie "Att bli frisk från en ätstörning" med mina funderingar och erfarenheter utifrån mina personliga erfarenheter, och efter att ha arbetat ideellt med ätstörningar i många år. Kanske kan den bidra med något positivt för dig? Den senaste delen finns här http://tankestormar.blogspot.com/2012/01/att-bli-frisk-fran-en-atstorning-del.html

    Varma hälsningar, och lycka till!

    SvaraRadera