Followers

tisdag 17 januari 2012

Musikglädje

Det är otroligt vad musik kan göra egentligen, och vad de kan förändra hos en själv! Jag är otroligt bra på att växla musiksmak. Oftast ligger det åt det lite rockigare hållet, men det händer också att jag flyger mig in i operor, baletter och klassiska stycken. Mycket är ju så bra! Det enda jag inte riktigt uppskattar är riktigt, riktigt skrikig vrålrock och hiphop eller rap. Annars är jag med på det mesta.

Nu, med håret rödare än någonsin, känner jag mig väldigt rockig. Då blir det mycket Paramore (underbara sångerska och vackra Hayley Williams!) och eh.. ja, Paramore helt enkelt. Den är lite lagom hård utan att bli jobbig. Jag sjunger också mycket gärna Price Tag av Jessie J, den passar mig på något underligt sätt. Jag önskar bara att jag kunde spela gitarr till också.. nu får jag fuska med instrumentala versioner på YouTube istället.

Jag måste också nämna.. tack för alla otroligt fina kommentarer! Jag blir så varje glad för varje person jag kan peppa till att bli friskare, gladare, ja i alla fall få upp hoppet! Varje liten hjälpande hand är jag ytterst tacksam att ge. Det är en värdefull erfarenhet att bli frisk; och kan jag hjälpa andra på vägen, ja det vore ju toppen!

Ps. Jag utvecklar musikdelen av detta inlägg när jag kommit på något mer att skriva om ämnet. Just nu blåste min hjärna väg ned i matteboken. Kram! ds.

Isn't she lovely? Hon brukar vara mindre orange-hårig och mera rödhårig dock. :)

2 kommentarer:

  1. hon är skit söt verkligen! hihi har sådan frisyr nu för andra gången, och var rödhårig innan. dock inte riktigt så rödhårig. hade nog aldrig passat mig! haha.

    Men när kommer bilden på fina dig? :D

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Paramore, har varit helt såld på deras musik i 4 år nu, det finns verkligen inte någon bättre musik! :)

    SvaraRadera