Followers

måndag 16 januari 2012

Frisur frisor frisyr frisör

Jag tillbringade en stor del av min dag i en frisörsalong. Mitt första besök i en sådan, och sannerligen ett långt sådant! Jag satt där i två timmar och femtio minuter. Puh. Men det var en hel del som blev gjort också.. Först färgades mitt hår. Det var egentligen därför jag gick det. För jag går gärna inte omkring med fyra olika färger i mitt hår... Gul, ljusorange, orange och en riktigt röd färg. Nej tack! Såå.. hela mitt hår blev istället riktigt rött! Jag älskar det. Rött är helt klart den hårfärgen som jag trivs allra bäst i. Det känns på något sätt så.. jag. Som liten och fram till att jag var ungefär tolv, var jag riktigt guldblond, men nästan helt vitblond på sommaren. Sen mörknade håret till en lite mer diskret, mörkblond färg, som jag ganska fort började färga över med henna...

Men denna hennagegga är så jobbig och resultatet blir inte riktigt som jag vill längre, att jag bestämt mig för att sluta med den. Puh. Ett riktigt bra beslut! Visst gillade jag den naturtrogna röda färgen jag fick av hennat, men eftersom det blev bara mörkare och mörkare hela tiden blev det för mörkt.. Jag vill ha en lite mera ljusröd färg och inte supermörkt blodröd. Så! Mitt hår är liiiite för mörkt nu, men det kommer att tvättas ut under de senaste tvättarna och ljusna en aning :) Så spännande!

Klippte en hel del gjorde jag också. Från att ha haft ungefär en decimeter nedanför axlarna till att längderna inte ens nuddar axlarna. Härligt värre vill jag lova! Jag sa åt henne att klippa rejält, för hon vågade nog inte riktigt först. När jag tänker efter, är min frisyr riktigt lik Madickens lillasyster Lisabet... bara att det är rött såklart. Jag gillar det! Busigt, lite barnsligt, men samtidigt rockigt! Whoooh! I morgon ska jag rocka skolan med mitt häftiga hår. Bild lovar jag i morgon, under dagsljuset. Än har jag inte sett det i dagsljus..

Bara att luggen är aningen mera assymetrisk och jag har lite lockigare hår :P God natt! Nu ska jag sova gott på min rosa kudde, som skär sig förfärligt fult mot mitt hår... Jag gillar det.

2 kommentarer:

  1. Ni är så lika!!! HAhaha jag döör <3

    SvaraRadera
  2. Åhå låter som min frisyr - fast mindre lockigare ;) fast jag borde ta och klippa mig snart, det börjar bli lååångt

    SvaraRadera