Followers

fredag 9 december 2011

Dag 84: Minus en lunch då

Eheh. Jävlar anammat, det var det lite mindre av på lunchen.
Den vegetariska rätten var någon gegga bara. Potatis och vegetarisk sojakorv i tjock, vit gegga. Gräddskräcken slog i och jag tog bara någon tesked sån, resten sallad. Men jag tog i alla fall ett par skruvmakaroner till.. Och lite coleshaw, som bekant är geggig. Majonäs brukar det vara i, så lite energi fick jag i alla fall. Men inte godkänt..

Matteprovet tror jag gick okej! Det körde sig totalt på en uppgift, men något poäng lär jag få på några andra.. Äh. Jag blir riktigt nöjd om jag får B i alla fall. Snart är det kemi ett bra tag och sedan två timmar svenska.. Sen är det heeeeelg! Härligt. Jag ska äta en lussebulle nu i helgen.

Får tänka mig som så, att jag delar upp lussebullen i ingredienserna.. vetemjöl,kesella,ägg,lite socker och sirap, saffran,lite.. Ja. Det blir ungefär som en macka med kesella smör och saffran på! Egentligen. Farligare än så är det inte. Och det var ju jag själv som gjorde den. Får lov att sluta att tänka på bullen som en tjock och fet bulle och se det som det egentligen är. En macka med kesella och saffran på. Och lite smör. Hehe. Smör åt jag ju i morse, så helt uppåt väggarna farligt är det ju inte. Jag menar, jag behövde ju inte rulla till skolan..

Rulla till skolan gjorde jag ju nästan ändå, för det var snöstorm och mina skor fick sig ett par prydliga snöbollar under sig vilket gjorde hela vägen till skolan väldigt vinglig. Det snöar som bara den, fortfarande! Det lär komma uppåt en decimeter idag, enligt SMHI. Fiiint! Ska definitivt försöka ta lite fina kort på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar