Followers

torsdag 8 december 2011

-Jävlar anamma-

Nu tusan du vedervärdiga ätstörning.
Mat är bra.
Inte vill du försöka stå emot att kissa heller?
Just det! Så varför stå emot att äta?
Kroppen vet.
Den vet vad den behöver - du blir hungrig eller sugen på något.
Ät det då! Lita på din kropp!
Ställ dig inte på kollisionskurs med kroppen.
Den går inte att lura.

Så nu  jäklar, nu ska jag sluta lura min kropp. Nu ska jag låta den må bra. Den vill inte bli misshandlad mer, den säger det tydligt till mig. Jag började nyss. Tog smör på mackan och mera fil för att jag var sugen på det. Det ska jag göra i morgon med. Sedan ska jag ta små steg i taget. Må det nu ta så lång tid det behöver- förändringar i kroppen sker inte över en natt. Inte över två nätter heller. Men viktigaste är att jag ger kroppen en värdig chans. Jag måste ju ändå dras med den hela livet, så varför bråka med något hela livet helt i onödan?

Nu ska jag vara snäll mot min kropp igen. Borsta tänderna och lägga mig  hyfsat tidigt för att ge den en chans att bli utvilad tills i morgon. God natt, och ta hand om er och er kropp!

2 kommentarer:

  1. Jag blir så otroligt glad över det här inlägget!! Det är skönt att du också vågar ta steget och jag tycker att vi gör det tillsammans. Vi tar oss ur det här tillsammans.
    P.S Nu har jag beställt boken!!

    SvaraRadera
  2. Go Tua!!!!! Rätt tänkt. Precis rätt tänkt. Kör nu!

    SvaraRadera