Followers

onsdag 6 maj 2015

Studier?

Hmm.. Hur går studierna, kan man kanske undra. Studierna går bra!
Man kan få antingen Underkänt, G eller VG. Jag har fått G på en kurs, resten VG. Och G:et var "nearly VG" så lite störandeeee. Men, ja, det går bra. Jag ÄLSKAR det jag gör och är intresserad av det.

Nu håller vi på med litteratur vilket innebär en hel drös med böcker att läsa - inte lika kul, jag ogillar att bli påtvingad skönlitteratur. Tur att vår lärare är underbar, han kan få det mest tråkiga och torra att bli intressant.

Har bara en salstenta kvar, resten är skrivuppgifter. Jag höll idag ett tal, så skönt att få det gjort. Har också anmält mig till höstens kurs här i Brighton, hoppas verkligen att jag kan få komma tillbaka! Under sommaren ska jag arbeta på SFI i Strömsund som extralärare, blir spännande att få prova på läraryrket som jag ju faktiskt funderat på.

Börjar mera och mera känna mig hemma, på riktigt. Inte bara att jag är bekväm med att vara här, men det känns faktiskt som om naturen och språket börjar kännas som en del av sig själv. Känslan av att vara i ett främmande land är helt borta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar