Followers

söndag 19 april 2015

April? Maj?

Över påsk var jag hemma i Sverige i två veckor, vilket var otroligt skönt. Det var som att återställa sig och kommat tillbaka med nya krafter, nu inspirerad på vad sommaren kan tänkas föra med sig. Jag har lite planerat - Dreamhack, jobba, fjällvandra i Norge- och det ser jag hemskt mycket fram emot.

Här på universitetet flyter allt på. Vi har börjat med kultur och litteratur, vilket är en trevlig omväxling från all grammatik vi gjorde innan. Jag älskar grammatik, men det blev lite mycket i slutet.

En kompis från Sverige följde med mig hit till England efter påsk och stannade en vecka. Det var skönt att inte bo ensam ett tag och vi hade hemskt roligt. Framför allt var det nog bra att våga prova på lite obekväm mat, som att äta vitt rostat bröd till frukost istället för gröt. Bra!



Vad vore min blogg utan glass? INGENTING

Jag och Maria, min kompis som var här. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar