Followers

tisdag 20 januari 2015

Dålig uppdatering..

Hej!

Jag är hemskt ledsen för den kassa uppdateringen, men jag har haft himla mycket på gång i januari! Först var det nyår med massor av släktbesök, sen åkte jag till min syster i Umeå. Väl hemma från det var det bara att sätta igång att packa för sex månader... Den 15e januari reste jag till Uppsala, dagen därpå flög jag till Gatwick London och tog tåget till Brighton, där jag nu befinner mig.

Universitetet är underbart! Hade min första dag igår och har mycket på gång nu första veckan. Imorgon är det ett stort diagnostiskt text och vi har det första seminariet. Det är också refreshers week, så händer en massa utanför klassrummet. Eftersom jag bor på campus, bokstavligen på universitetsområdet, har jag lätt tillgång till allt här. Biblioteket är helt underbart! Man har ett studentkort så man kan gå in på biblioteket dygnet runt om man så vill. Älska.

Människorna här är fantastiska. Redan fått vänner och  jag känner på mig att jag kommer att få många flera. Jag har också gått med i ett par societies och ska se till att lära känna lite brittiskt folk också, i min klass är alla svenskar.

Hoppas att ni har det bra i Sverige. Ska försöka kika in här lite då och då och uppdatera.. det bara händer inte när mycket annat är på gång. Förhoppningsvis så kommer det att lugna ned sig lite när jag har "settled down" :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar