Followers

torsdag 6 november 2014

Svar på kommentar: Favoritfrukost

Anonym har kommenterat inlägget "Ätstörning + bo ensam = sant": 

Vad är din favvo frukost, som du äter just nu? :D Jag fastnar hela tiden på just frukost fronten så det blir aldrig någon variation xD Fast det är rätt vanligt xD


Svar:  Hhhm. Jag fastnar också ofta! Brukar switcha mellan gröt och yoghurt. Äter jag gröt har jag alltid skivad banan, honung och mjölk på. Om jag äter yoghurt brukar jag skiva i en  banan (heheheh, ser ni något tema?) strö över en mängd blandande nötter och müsli och sen ringla honung på det. SLURP!

Kaffe med mjölk till. Alltid. 

Annars kan jag rekommendera:

Tunnbrödrullar av olika slag (fyll med keso, tomat, skinka och persilja! Gjorde det för länge sedan och det var himla gott. Ett recept här ^^)
Toast - två rostbröd med fyllning emellan. Ost viktigt! :D Går att variera i all oändlighet. Ost, skinka, senap... Salami, brie, tomat..
Olika sorters gröt - Trött på havregryn? Testa gröt på ris, mannagryn, graham, råg eller varför inte något så ovanligt som amaranthkorn? Googla!

Annars är jag nog tyvärr rätt dålig på variation, jag med! Brukar äta det som är billigt och mättande, vilket ofta blir en stor portion havregrynsgröt. Gör alltid på minst två deciliter, eftersom jag inte äter bröd till. 

Finns massa olika sorters müsli att prova! Själv gillar jag dem med mycket nötter och torkad frukt i. Ger en väldigt lyxig känsla :)

Hoppas att du kan ha fått någon idé i alla fall och att du lyckas variera dig lite mera! Idag blir det rester från gårdagens middag till frukost för mig. Oopps.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar