Followers

tisdag 4 november 2014

Mina svar på julfrågorna

Vilken av SVT:s julkalendrar är din favorit?
Mysteriet på Greveholm, originalet från 1996. Tittar om den varje år!

Vad på julbordet ser du mest fram emot?
Jag ser mest fram emot julskinkan tror jag.. eller den gravade laxen. Eller sillen. Jag gillar ju typ allt! Så svårt att bestämma sig för något.

Vilken dryck njuter du helst av i juletider?
Glögg! Är lite ledsen över att jag inte kommer att kunna njuta av sådant förrän bara några dagar innan jul. Brukar ju börja redan i November!

Brukar du ha en riktig gran, eller en plastgran?
En riktig gran. Man vill ju ha doften.. och utseendet. Jag är väldigt kräsen gällande granar och vill ha stort och mäktigt, något som sällan finns bland plastgranar.

När tycker du att julpyntet ska åka fram?
Första advent tycker jag!

Kan du tänka dig att fira jul utomlands? Har du gjort det och hur upplevde du det?
Jag har inte gjort det, tack och lov. Jul är väldigt speciellt för mig och jag vill allra helst fira det i Sverige. Har firat det i Skåne och även om det var bra är det inte riktigt samma sak - jag vill ha snö! Massor av snö och kyla.

En jul utan lussebullar, eller en jul utan pepparkakor?
Skulle nog valt utan lussebullar, men jag är hemskt förtjust i lussebullar också :(

Tittar du på Kalle Anka på julafton? Förklara!
Jag brukar i alla fall kolla på början, sen blir det tråkigt och jag drar iväg och gör något annat..

Vilken julsång är din favorit?
Hmm.. "Fairytale of New York" är det nog. Men sen är jag en julsångsfanatiker osm lär mig texterna till alla julsånger som finns (typ) och torterar min familj genom att spela dem på pianot och sjunga till.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar