Followers

måndag 13 oktober 2014

Homesick?

Idag har jag gått omkring med den här lilla känslan i magen att man bra gärna skulle vara hemma en dag eller två. Hemma, äta mamma och pappas goda mat, dricka svenskt kaffe, andas svensk luft och känna doften av huset sitt. Gå på väldigt välkända gator, handla mat i affärer där man vet vart precis allting är, prata det språk som kommer underbart naturligt och träffa människor som man känt en lång tid.

Det är inte smärtsamt. Men det känns. Från och med idag har jag varit här i en månad och jag har två månader kvar. Känslan är både bra och dålig - jag känner mig mer och mer som hemma här, gatorna är välbekanta och språket går lättare. Ändå finns det där "hemma" fortfarande kvar i tankarna, särskilt om jag ser något som påminner mig om hemmet. Eftersom jag bott hela mitt liv i samma hus och aldrig flyttat tidigare, kan jag tänka mig att det blir lite extra tufft för mig att vara borta från hemmets alla bekvämligheter.


1 kommentar:

  1. Jag känner igen den känslan. Är också väldigt hemmakär. Det är naturligt att känna så ibland men visst är det jobbigt. Men det blir bättre! Eller så blir det inte det och då inser man att man mår bäst hemma.
    Kram på dig.

    SvaraRadera