Followers

söndag 1 juni 2014

Flashback

Första juni.

2012: Det var fredag och jag såg fram emot dagarna som skulle komma. Min syster skulle ta studenten och jag var glad på livet. Vikten var okej och tankarna inom kontroll. Jag hade en smoothie-period och åt (ja, hade dem så frysta att jag åt dem med sked) minst en per dag. Jag skrev om hur jag alltid gillat perioden innan någonting mycket bra ska ske, nästan alltid bättre än när det väl sker.



2013: Det var lördag och jag hade en del problem med vikten. Åt trots det lite godis då och då, samt mjukglass såklart. Jag var driven av en längtan att klara mig själv, samtidigt som det ätstörda allt för ofta gick från tanke till handling. Jag var av den åsikten att "... det är viktigast att mina tankar är rätta, så länge de är rätta kommer vikten att komma sedan. Lyckas jag ha ett friskt tankemönster kommer det att visas till slut."


2014:
Jag är så glad som man kan bli. Tar studenten den 12e och åker till Skottland till hösten. WOW alltså, jag är lite förvånad över livet, att det kan vara så häftigt. Min vikt är den högsta jag någonsin haft och mitt bmi är närmare 20 än 19. Trots det känner jag mig inte stor på något plan! Tänk, vad hjärnan kan spela en spratt!
Att jag ska jobba hela sommaren vilket tack och lov inte känns lika tufft längre - vad ska jag annars göra i en hel sommar? Lika bra att jobba bort dagarna och samtidigt göra nytta, få erfarenhet och tjäna pengar. Jag vet ju hur mycket inställning gör, så jag ska verkligen försöka hålla min inställning till jobbet positiv så att jag slipper lida hela sommaren. Jag har ju helger och kvällar fria liksom, och inget mera skolarbete! :D

Hur kan man annat än dansa?



1 kommentar:

  1. Ååh blir så glad när jag läser detta! Har följt dig länge nu och du är verkligen riktigt inspirerande! Lycka till med allt, det kommer säkert bli strålande i Skottland :D

    SvaraRadera