Followers

söndag 11 maj 2014

Stress, jobb och sova

I en tid då alla ungdomar börjar på slutspurten i skolan, går på arbetsintervjuer inför sommaren är det lätt att slarva med det basala sakerna.. som sömn.

Själv har jag sovit urkasst de senaste två veckorna. Det har bara blivit så!  Min snittsömn på 8-9 timmar har blivit på 6-7 timmar och det fungerar inte i längden. Jag studsar inte upp ur sängen på morgonen som jag ju faktiskt brukar, utan känner en tröghet som varar en bra bit in på förmiddagen. Väl hemma från skola/jobb har jag inte ork att göra annat än att ta det lugnt. Orkar inte städa, inte plugga. Inte okej alltså! Så nu är det skärpning gällande sömnen, så att jag kan göra vettiga grejer även på kvällen och sena eftermiddagar! :D

Vettiga grejer, så som att äta mjukglass...


1 kommentar:

  1. Åhåhåhååhååååhhh KOLASÅS <3 <3 <3 Har inte ätit årets första mjukglass ännu :(
    Jag är lika julgalen som du, men visst är det skönt att sommaren och värmen börjar komma nu.. <3

    SvaraRadera