Followers

torsdag 15 maj 2014

Lugna Tankar

Vi människor är allt bra märkliga varelser. I alla fall väldigt komplexa.

För några dagar sedan oroade jag mig inför jobbet. Det var så mycket att hålla reda på att jag kände att det här aldrig kommer att gå. Jag jobbar på kundtjänst för adressändring (Ageris) och har nu under förra helgen och efter skolan denna vecka gått på utbildningen samt börjat att ta emot samtal. Det är myyyycket att hålla reda på! Definitiv flytt, särskild postadress, tillfällig eftersändning, postärenden, företagsflytt och sen såklart alla möjliga frågor om adressändring och hur det fungerar, klagomål och reklamationer.

Trots informationskaoset så har det idag börjat gå ihop. Jag har tagit emot flera samtal själv och klarat av dem! Lättnaden när något som i början kändes kaos börjar gå ihop och fungera i hjärnan var enorm. Glada kunder som är tacksamma för att de får hjälp var också ett plus i kanten.. det där lilla "tack så mycket för hjälpen!" får en verkligen att bli genuint glad. Man uträttar något!

Skolan börjar också gå ihop. Bit för bit pusslar jag ihop det sista i varje ämne, lägger dem i skolsäcken och gör mig redo att snart knyta ihop den. Börja nästa kapitel i livet och utforska världen.. Framtiden har sällan sett ljusare ut än vad den gör just nu. Väntan. Hopp.

Lycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar