Followers

måndag 15 juli 2013

Ahum

Under de senaste dagarna har jag experimenterat lite med olika såser och kommit fram till att det är min svagaste punkt för tillfället, inom matlagningen alltså. För salt, för pepprigt, för konstigt, för smaklöst, för blaskig, för mycket soja... Nä, det blir inte lagom. Det blir inte de gudomliga såser jag brukar få i vanliga fall! Bluah! Den jag lyckades bra med var rödvinsåsen, på mycket tomatpuré och rödvin. När det blir mjölkprodukter med i bilden kör det sig. Uh. Ska öva mera och läsa in mig på såser, samt inte krydda för mycket i början.


Idag fixades tack och lov gräsklipparen. Gräset har inte blivit klippt på farligt länge nu, så bara det torkar upp (har regnat hela dagen typ) så kan jag klippa alltihopa. Räknar med 2-3 timmars jobb och eftersom jag inte klippt på länge nu måste jag ha klippagrigatet ganska högt och måste alltså klippa igen om några dagar, men kortare... USCH jag avskyr gräs! Vill inte ha hus i framtiden känner jag... ugnen har också bestämt sig för att ta en paus, så jag kör klyftpotatis och liknande i mikron. Fungerar okej, men inte lika bra som i ugnen. Snyft.

Nu blir det True Blood! Whohooo!

Hittade några gamla Grekland-bilder på mig. Tror jag var 12-13 år... Usch, vad tiden går!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar