Followers

lördag 22 juni 2013

Svar på kommentar "ideala vikt"

Anonym kommenterade på på Ätstörningsuppdatering
 Vilken din ideala vikt som du en dag hoppas uppnå? :) Kram 


Svar: 
Det är lite svårt att veta för mig. Jag började gå ned i vikt när jag var 15-16 och då vägde jag (innan) runt 46 kilon, till min 155 cm. Då var jag ganska otränad, men jag hade nog mera muskler än vad jag har nu. Jag har inte växt något sedan dess. Den vikten gav mig ett bmi på 19.1, helt okej alltså.

Förra gången när jag hade mens (regelbundet) vägde jag runt 42 kilo med ett bmi på 17.5. Jag satsar på att få tillbaka mensen. Troligtvis lär det vara när jag ligger på 42-43 men jag kommer nog att gå upp lite mera ändå. Jag får se helt enkelt. Men minst det i alla fall. Sen skadar det inte att när jag väl återfått balans i kroppen att jag återfår de "normala" musklerna så att jag orkar med lite mera och som bekant väger muskler en del så då kommer jag nog att gå upp ändå. Min idealvikt är den vikt då jag mår riktigt bra på helt enkelt!

Kram på dig med :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar