Followers

onsdag 5 juni 2013

Student? Full?

Plopp. Plopp. Plopp. Så låter det på facebook - det ploppar upp bilder från alla som tar studenten. Idag verkar det vara riktigt många! Hos oss går de inte förrän på torsdag nästa vecka. Själv är jag lite skeptisk till att detta studentfirande. Många, många super sig fulla redan tidigt på morgonen vid champagnefrukosten. Jag känner.. jag vill gärna gå på champagnefrukost, men jag har noll lust med att raggla till skolan och ta emot mina betyg onykter. Jag vill inte se tillbaka på min student och knappt komma ihåg någonting alls! Nä, det är ingenting för mig. Champagnefrukosten ska jag gå på, men mest för jordgubbarnas skull. Håhå.

I morgon är det nationaldagen. Firande. Firande? Nä! Sånt firar jag inte. Inte direkt i alla fall. Det blir väl en god middag (som vanligt) och kanske något sött efter maten (som vanligt). Precis som vanligt alltså. Kanske jag kan lyckas övertala mamma och pappa om att äta surströmming till middag, vem vet! Mamma? Pappa? Hör ni mig? Surströmming!
 Jag är inte mycket för att fira nationaldagen egentligen, då jag inte riktigt stödjer det här med landgränser och nationer. Jag uppskattar dock ledigheten som kommer med nationaldagen, så inte mig emot!

Nu blev jag precis lite sur. Mina högtalare till datorn är så pinsamt dåliga - jag har en bärbar och de inbyggda är verkligen värdelösa. Måste ha hörlurar för att kunna lyssna på något, men det är lite värdelöst då jag inte kan lyssna på musik och göra annat samtidigt.. kanske att jag skulle städa mitt rum bättre om jag bara kunde ha musik på under tiden? Jaaa, det skulle jag! :D Hihi. Nä, nu ska jag sluta smyga in små önskningar här och istället äta upp mina pepparkakor.





3 kommentarer:

  1. Får jag rekommendera trådlösa hörlurar? De finns av lite olika prisklass, men vill man ha bättre batteritid måste man nog betala för det.

    SvaraRadera
  2. Man behöver ju inte dricka sig redlös bara för att man dricker ;) Jag var spiknykter hela studenten och det är något jag ångrar. Det var liksom en dag, en ända viktig dag, för att fira något jag klarat av, och jag kunde inte ens unna mig att bli lite lullig... För jag skulle ju träna nästa dag. Eller allra helst på kvällen efter att mormor gått hem... Menar absolut inte att man inte kan ha lika roligt på sin student utan alkohol. Tycker man verkligen inte om alkohol, ja då är det ju lika bra att låta bli. Men är det äs som gör att man vill låta bli, då tycker jag man ska ta sig ett glas.

    SvaraRadera
  3. Jag drack lagom på morgonen (minns precis allt!) men hade ändå extra kul på en superkul dag (fatta hur kul man har då?) tack vare det mousserande vinet. Min student var på den tiden innan jag gick ner för mycket i vikt då jag klarade alkohol. (Idag får jag störda minnesluckor av typ 1 glas vin T.T) Men har man ett sunt bmi är det inge farligt med ett glas eller två enligt mig (man minns ändå!) Är så himla glad att jag var 99,7% frisk från min äs på studenten så jag vågade dricka alkohol (flytande kalorier liksom) pga bästa dagen i livet. Gud så jag vill göra om den dagen. (Lång onödig kommentar där jag låter som en alkis typ, men alltså självklart, är det pga andra anledningar än äs som man avstår alk ska man såklart göra det. Man kan ha kul utan alkohol!) Tack för en finfin peppande blogg. KRAM!

    SvaraRadera