Followers

torsdag 6 juni 2013

Fest-mat

Det blev surströmming idag! Jiiihoo! Till surströmmingen brukar vi ha mandelpotatis, rödlök, gräddfil, tomat, hårt och mjukt tunnbröd, ost och smör. Idag blir det även efterrätt. Jag och syster Moa ska göra citronmaränger! Sen köpte jag jordgubbar (för ockerpriset 99.90 kr/kilot) och vaniljsås vilka blir smaskiga att ha till. Lite vaniljglass har vi sedan innan i frysen också .Gick förbi lösviktsgodiset, tänkte att några hallonbåtar kanske vore gott till efterrätten; det slutade i 0.615 kg godis i en härlig blandning. Jag har redan nu, efter lunch, ätit upp de godaste. Håhå. Skoja bara syrran, du får också några.

Nu kom jag på att jag var så genial att jag glömde köpa citronen till citronmarängerna. Smart, Tua, smart. Men vi har citronarom - det är dock inte samma sak. Man vill ju känna bitarna av citron i marängen! Ugh! Det blir väl jag som får betala för mitt misstag och traska ned till affären. Snyft. Om jag inte lyckas tvinga iväg pappa med bilen vill säga.. kanske kan be om att få övningsköra en sväng. Jajamen, det ska jag försöka med! Tjoflöjt!

Återkommer med bilder under dagens lopp :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar