Followers

lördag 15 juni 2013

Sommartidsfördriv

Jag har tidigare skrivit om hur jag längtat efter sommarlovet, den sköna semestern. Nu har jag det. Nu har jag sommarlov, nu har jag "semester". Eller? Jag har två fysikuppgifter kvar. De gnager. Varje minut, varje sekund. Enda gången jag inte tänker på dem är när jag ser på Game of Thrones, på ett par dagar har jag snart sett klart alla tre säsongerna. Jag vet ju att jag inte kan fly dem genom att timme efter timme titta på en serie - men det har fungerat hittills. Måste snart ta mig i kragen och göra de förbaskade uppgifterna. En är jag nästan klar med... labbrapporten däremot, uh.

Precis lyckats fått ihop nästan hela min maskeraddräkt! Bara skorna som fattas.. Men jag kommer att ha en del tid på mig att fixa det! Ser fram emot att få vara i Uppsala, själv, och gå omkring i affärer. Enda gångerna jag lyckas hitta saker brukar jag vara själv, sällskap distraherar mig när jag ska shoppa. Jag behöver liksom slukas in i affärerna och bara ha mig själv att tänka på, annars slutar det med tankarna "jag har redan allt och behöver inget". Det är inte sant. Jag är i hemskt behov av sockar och strumpbyxor. Av någon anledning får jag ALLTID hål under foten och strumpbyxorna river jag upp i ett kick. Någonting jag däremot inte behöver är nagellack, räknade precis till 83 stycken....

Hemskt färgbalans här, jag ÄR inte så gul i hyn och mitt hår inte fullt så orange. Men ni kan i alla fall se frisyren jag gjorde på mig själv i torsdags :) Den var bekväm och lite bal-sommar-fin...
Dagens efterrätt till lunchen. Jordgubbar, vaniljsås, kolasås och en bit kokos-choklad..

Första tallriken var inte nog, tog en till med de sista jordgubbarna (crycrycry), saltlakritssås, vaniljsås och kolasås.
En av mina favoritkaraktärer i Game of Thrones är Arya. Hon är kvicktänkt, självständig och vägrar spela fin lady.

Den andra (ja, jag tycker att det är roligt att det är många kvinnliga karaktärer med i serien) är Daenerys Targaryen "Khaleesi". Hon är också en mycket självständig och modig kvinna som verkligen överraskar en! 
Sen har vi också Jon Snow, också en av mina favoriter. Han är halvbror till Sansa och Arya Stark. Han är söt och så... mänsklig på något sätt. 
Sist men inte minst favoriserar jag Sansa Stark. För det första finner jag henne otroligt vacker (ytlig håhå) för det andra  tycker jag att hon  handskar situationen som hon hamnar i ypperligt bra. Jag känner igen mig i henne på hennes beteende.

1 kommentar:

  1. Åh, läs böckerna om du inte gjort det! Man får SÅ mycket mer insikt i karaktärernas psyken och tankar, vilket bara gör att man förstår och gillar dem ännu mer.
    Sedan så vill min nitpickande sida påpeka att khaleesi är en titel, inte ett smeknamn ;)

    SvaraRadera