Followers

torsdag 20 juni 2013

Öööörnsköldsvik

Igår kom jag fram till Örnsköldsvik, eller rättare sagt Bjästa! Det första vi gjorde var att äta lunch och sedan åkte jag, syrran och Jonas iväg till Örnsköldsvik för en dag på stan. Eftersom jag kommer att ha länge att gå i affärer i Uppsala, struntade jag i att köpa något nu (förutom strumpbyxor då, som jag kommer behöva på midsommar) trots att jag faktiskt hittade två klänningar som var riktigt fina! MEN jag måste spara pengar tills dess så att jag kan handla då istället.

Efter att ha gått på stan i drygt tre timmar var det dags för energipåfyllning. Nog måste man väl kunna hitta mjukglass med antingen tuttifrutti- eller jordgubbskulor? Jag gick till första stället. Nej. Andra stället. Nej. Tredje sålde inte ens mjukglass... så då gick jag till Candy Corner. Jordgubbskulor? Tuttifruttikulor? Nej, det har vi inte! Aaaaaaaaah! Men vi har polkaströssel, chokladströssel, nötkross.. nä. Så jag bad om att få smaka en sked med tuttifruttisås. Den var sådär. Fick smaka toffeesåsen, den var GRYMT god! Godare än vanlig kolasås, tycker jag. Så det blev en stor bägare med toffeesås både i botten och på glassen. Fantastiskt god!
'
När jag väl var på en godisaffär passade jag på att köpa lite lösgodis också, 330 g slutade det på, men då höll jag igen en hel del..

 I morgon blir det midsommarfirande med några andra släktingar som kommer på besök. Inget klassiskt midsommarfirande med stång och sånt, utan en god middag (och efterrätt) med trevligt sällskap. Minst lika bra tycker jag!

BINGO! Denna kombination gör jag definitivt om..
I morse fick jag en gudomligt god hemmagjord hjortonsylt till havregrynsgröten. Smaskigt och lyxigt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar