Followers

söndag 9 juni 2013

Klippt mig

Det blev inget pluggande idag, däremot blev det en hel del klippande! Syster Moa klippte lite först, sedan gjorde jag resten själv. Gjorde någon form av lätt uppklippning, fixade kortare längder runt ansiktet samt klippte luggen. Luggen.. blev lite väl rejält klippt. Jag tänkte först mest göra den asymmetrisk, tog lite i taget, men det slutade med att luggen blev rätt så kort. Särskilt efter det att jag duschat och luggen lockat upp sig en aning. Ehehe. Tack och lov växer den superfort ut igen, så om någon vecka eller två ligger den på en bra längd.

Sen lade jag i en färgbomb, riktigt röd, vilket sannerligen gjorde effekt! Det tog (såklart) bara på det jag tidigare blekt, så utväxten förblev utväxt. MEN det gör inte så mycket, jag ska tona håret om några veckor bara. Försöker att vara så snäll jag bara kan mot håret, inte tonat det eller något sen innan påsk, då det inte mår så bra efter hur jag behandlat det tidigare. Jag har också tappat en del hår den senaste tiden på grund av min viktnedgång. Inte bra! Men, nu fick jag lite mera lyft i håret och en del av det slitna klipptes bort. SÅ härligt. Jag älskar verkligen känslan av nyklippt hår, allra helst ska det vara nyfärgat också.

Att somna ikväll och kliva upp vid sex i morgon kommer inte att bli det lättaste. Nu har jag ju i typ fem dagar kunnat sova till närmare åtta varje morgon och ofta har jag inte somnat på kvällen förrän efter tolv. Eller.. jag har lagt mig vid tio, men släckt vid tolv - fastnar i fanfictionläsande och märker inte hur tiden rusar iväg. MEN jag kommer att kunna trösta mig med att denna vecka är kort och sedan.. sedan är det sommarlov! Tjoho!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar