Followers

söndag 30 juni 2013

Glass!

Till sommaren hör glass. Jag ÄLSKAR glass! Allra helst vanilj, faktiskt. Bara ren chokladglass tycker jag är lite trist, samma med typ jordgubbsglass, som ju lätt smakar konstgjort. Nä, vaniljglass är bäst. 

Här ska jag illustrera ett sätt att äta vaniljglass på. Börja med två rejäla bitar god vaniljglass.

Vispa en äggvita och några droppar citron med elvisp, rör ned några matskedar socker. Smaka av med citronsaft, citronarom och rivet citronskal. Häll över glassen. 

Toppa med det du vill.

Lite kolasås var gott på!





Det här var också riktigt, riktigt gott. Jordgubbsströssel och kolasås. Slurp! De senaste dagarna har jag ätit glass varje dag... men det gör inget! Det är sommar. Så det så. Nu har jag en banan som jag ska göra något med sedan, men det blir morgondagens projekt. Kanske glass, ugnsbakad banan, chokladsås och maränger? Hm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar