Followers

tisdag 7 maj 2013

Utmanar-dag

Idag har jag varit grym! Var och handlade efter sista lektionen med pappa. Jag har ju trampat på samma vikt länge nu och jag MÅSTE gå upp i vikt. Det är viktuppgång och skola som flyter runt i mitt huvudet, det och det endast. Typ. Så jag handlade.

Camembert
Salta Kex
Vitt Rostbröd
Bacon-mjukost
En aladdinask

Chokladasken är bara min! Det var den som var jobbigast att stoppa i vagnen också. Det tog så emot! Men jag gjorde det och jag har redan hunnit äta två praliner. Jag kan liksom inte stoppa i mig en massa tom mat längre utan det krävs en del annat för att lyckas gå upp i vikt. Fasen vad svårt det är! Men jag är på god väg nu känner jag att klara detta, herregud, ett par kilon måste väl gå! Folk lyckas ju vid jul till exempel, så jag ska nog fasen lyckas jag med.

Middagen var riktigt god, rotmos med fläsklägg och stora mängder senap. Eller ja, fläsklägg var det inte riktigt, utan vi köpte en "färsk" orimmad fläsklägg, saltade och kokade allt själv. Faktiskt godare än "riktig", nitritbehandlad fläsklägg tycker jag!

I morgon är det sista skoldagen innan ett litet kort lov, vi går ju inte i skolan på kristi himmelfärd och fredagen är klämdag. Härligt! Jag har dock mängder med skolarbete att göra, vill ni höra?

Att skriva:
Religionsuppsats (är sen)
Samhällsuppsats  (inlämning nu på söndag)
Svenskatext, en argumenterande + argumenterande tal
Fysikuppsats (om ett helt kapitel + fördjupning)
Fysiklabbrapport

Att plugga på:
Religionsprov
Fysikprov x2
Matematik- nationella
Förberedelse inför engelska-debatt


Jag tror att det var allt, ,men jag kan ha glömt något...Sen har jag biologiprov i morgon, men det känner jag att jag kan!
Precis innan jag högg in.. Vilken är er favorit?

Köpte en ask med jordgubbar igår, på 500 g. Åt upp det sista idag. Alla doppade i generöst med socker. Gooooott! Vill ha meeeera!
Nu är det dags för halv åtta hos mig och saffransrisgrynsgröt! Slurp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar