Followers

onsdag 8 maj 2013

Långhelgfin

Oh... sista dagen nu, sen är det långhelg! Tjoho! Det sitter himla fint tycker jag. Jag avskyr verkligen att gå upp brutalt tidigt på morgonen, skillnaden mellan att på helgen gå upp vid halv åtta - åtta och klockan sex är riktigt stor. Menmen, sånt är väl livet antar jag..

Jag har lite utav en tradition att "klä upp mig" något innan det är lov eller långhelg. Idag inget undantag! Vanligtvis klär jag mig i mörka färger, men dagen till ära blir det vitt som är huvudtemat. Hihi. Nu så ska jag packa ihop fysikböckerna och cykla ned till skolan, är där på bara tre minuter. Solen skiner och det är hyfsat varmt, men i morgon ska det bli regn.. usch.


Jag glömde lägga upp bilderna på stifadon som vi åt förra helgen.. så här kommer dem!

Vi har också ätit "foliepaket", ni vet då man stoppar det man gillar i ett foliepaket, in i ugnen, väntar en timme och  hoppas på underverk? Det blev det denna gång! 

En timme senare, oh, vilka dofter! I min hade jag: Potatis, kyckling, schalottenlök, broccoli, färska champinjoner, purjolök. Kryddningen: mycket curry, kycklingbuljong, ingefära, lite vitlök, peppar, spiskummin... helt enkelt en currybomb :D Såå gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar