Followers

onsdag 22 maj 2013

Svar på kommentar; Matdag


vonskareng har kommenterat inlägget "En utmaning!": 
tjoho - utmaningen antagen!! :D 
förresten; en matdag för dig, typ... igår tex! åh kan inte du göra ett inlägg om det? behöver låta mig inspireras nu när jag försöker följa mitt schema <3 kanske du har några go'a matrecept på lager? :D kram på dig! 


Svar: Tjoooho, ser fram emot att få se dig göra utmaningen! :D Var riktigt rolig att göra faktiskt, jag älskar verkligen listor och liknande... hihi.

Matdag! Jag äter rätt så olika och mäter aldrig upp min mat, men jag kan säga vad jag åt igår :) Antar att jag egentligen "borde" äta något mellanmål på förmiddagen också - men jag får helt enkelt inte in det! Ibland är min lunch ännu tidigare, redan vid halv elva.. Massa kramar till dig också! 

Frukost 06.50:
Ett tunnbröd med smör, fem skivor skinka, senap
En skål med naturell yoghurt (1.5%, laktosfri), kanel och socker
Ett äpple
Te med mjölk i

Lunch 11.00:
Fem skivor lammstek
Två medelstora potatisar
Rejält med rödvins-gräddsås 
En näve broccoli
Efterrätt; En kopp chaite med mjölk i, en pepparkaka, två aladdinpraliner (den vita i mitten, körsbär i likör)

Mellanmål 14.30:
En skål med naturell yoghurt och vaniljpulver
toppat med rejält med frysta blåbär och sirap
Ett flatbröd med baconmjukost

Mellanmål extra (på ett café)
En kolakaka, några skorpbitar
Te med röd mjölk

Middag 17.45:
En rejäl fläskkotlett i gräddsås med massor av kantareller
Två medelstora potatisar
Efterrätt: Kaffe med mjölk, en pepparkaka, två aladdinpraliner (romrussin, höstnougat)

Kvällsfika 21.00:
En skål med naturell yoghurt, skivat äpple, kanel, socker
Tre skivor skinka med senap på ett flatbröd
Ett flatbröd med bacon-mjukost
Ett glas mandelmjölk

Matrecept, hmm.. Det är himla gott att först rosta en skiva rostbröd (sådär riktigt gyllenbrun <3), lägga på en skiva skinka, en skiva ost och på med senap. Sedan vikar man ihop den (eller lägger ett annat rostat bröd på) och in i mikron i några sekunder så att osten smälter. Tada, varm macka superfort!


Yoghurt, vanilj, blåbär, sirap = underbara smakkompisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar