Followers

måndag 13 maj 2013

Provladdning och beslutsångest

Dagen har passerat i en dimma av trötthet. Det brukar bli så, på måndagar, och det kändes särskilt tydligt eftersom det varit långhelg. Kroppen är van att kliva upp två timmar senare.. men eftersom det blev så trött idag, lär jag (förhoppningsvis) somna som en stock ikväll. I morgon är det nämligen upp och hoppa med tungan rätt i mun - 8.15 är det nationella i engelska som gäller, hör- och läsförståelse. Hade tänkt ladda upp med gröt i morgon, det brukar kännas stadigare än vitt bröd och yoghurt, vilket jag numera brukar äta till frukost.

Hm.. hm... i morgon blir det nog mjukglass till mellanmål, eller kladdkaka med vaniljsås. Har inte bestämt mig ännu, det får bli det jag är sugen på helt enkelt! Men något sådant ska det bli, punkt slut. Är det bara jag som äter vaniljsås till kladdkaka? Folk har kollat konstigt på mig när jag sa att jag brukar ha det.. men det är grymt gott ju! Allra helst vill jag ha stora mängder polkaströssel på också. Slurp. Känner på mig att jag kommer att stå med stor beslutsångest i morgon, precis som det brukar vara alltså. Därför hoppas jag att mitt sug efter någotdera är så pass stort att jag vet DIREKT vad jag vill ha. Usch, vilka jobbiga och egentligen totalt meningslösa problem jag lyckas skapa dagligen.



Kladdkaka med vaniljsås och polkaströssel. RIKTIGT kladdig ska den vara! Helst rinna!

2 kommentarer:

  1. Du får ta en sak i morgon och den andra på onsdag;)

    SvaraRadera
  2. Jg tror att det egentigen inte handlar om att du äter för lite emellan måltiderna, utan att just måltiderna är för små. Jag menar.. bara gröt till frukost?! Alldeles för lite

    SvaraRadera