Followers

söndag 26 maj 2013

Medellösaren

Köpte en korsordstidning igår. Velade mellan "lätta" och "kryss för medellösare". Räknade antalet korsord i varje och det var betydligt flera i medellösartidningen - för samma pris. Jag slog alltså givetvis till för den. Vet nu att jag inte är medellösare... När jag står inför sådana utmaningar märker jag verkligen hur jag fungerar - jag vill kunna svarat med det samma, annars kvittar det. Sitter därför arg med mina korsord och går aldrig ut istället. Det som trånar efter mycket mister ofta hela stycket..

Nu är det grundliga tag i skolarbetet som gäller. Siktar mot att kunna lämna in religionsuppsatsen ikväll, har dragits med den på tok för länge nu!

Drack precis kaffe och åt två praliner efter lunchen och insåg på allvar att min chokladask faktiskt sinar. Tre små ynka praliner kvar, de är slut ikväll. Funderar på att ta mig en liten promenad som paus i skolarbetet sedan och gå och köpa mig choklad - det var dumt av mig att igår anta att chokladen skulle räcka även idag. Jag tror att jag håller på att bli chokladberoende...

Ute skiner solen och frestar mig, solklart, bara för att jag ska sitta inne typ hela dagen. Gillar dock inte att sola, men det är trevligt att vara ute, gå i trädgården, plocka blommor ja vad som helst och känna sommaren krypa allt närmare. Om jag går ut och tar lite kort, får jag en anledning att smita iväg från skolarbetet ett tag.. Låter himla bra tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar