Followers

lördag 18 maj 2013

Kläd-problem

Det är SÅ varmt idag! När jag vaknade i morse var jag som ett enda stort frågetäcken - väl ute från täckets trygga omfamning frös jag inte. Jag kände inget behov av att dränka mig i tjocktröjor eller tjocksockar - värmen som flödade runt mig var mer än nog. Värme!

Hela arton grader ute. Klockan kvart i åtta. Hallelujah! Så idag blir det utomhus som gäller. Jag är ingen sola-människa, men nog kan det vara trevligt med en promenad ned på byn och en mjukglass.

Nu till problemet; vad för kläder ska man ha? Jag testade. T-shirt, en lätt skjorta att knyta likt en bolero, korta jeansshorts. AAAAAAAAAAAAH! Jag kunde lika gärna haft lite längre trosor på mig. Nejnej, gud så naket det var. Ska jag gå omkring så här i affärer? Tsk. Men det är ju människor som gör det. Det är helt normalt, det är helt okej i dagens Sverige. In med det i huvudet nu, Tua. Det försvann ut genom ena örat.

Byta om. En fluffig kjol som räcker nästan precis till knäna. Perfekt. Nu fick jag en underdel på mig!


1 kommentar:

  1. juuusdet du frågade om min kära blandning jordgubbar+mjölk; mycket riktigt, kokar upp jordgubbarna så de blir riktigt mjuka och krämigar, häller i skål med kanel+mjölk. MUMS på det!!! testa :D

    SvaraRadera