Followers

fredag 26 april 2013

Vill ha mer

Trots att det nu meterologiskt sett är vår, suktar jag efter mer. Jag vill ha sommar! Jag vill ha värme! Värmen är viktigast. Jag vill att det ska vara över femton grader utomhus. Jag villjagvilljagvill! Nu är jag genomkall, ständigt. Jämt och ständigt. Inomhus som utomhus, i sängen som i duschen. Avskyr. Avsky!

Alltid vill vi ha mera. Alltid vill vi ändra på något. Nu vill jag ändra på de tre graderna utomhus till att bli i alla fall femton grader varmare. För tre veckor sedan hade jag varit överlycklig för mina ynka små plusgrader, men när de väl slagit in vill jag har mer. Mer. Mer.

Man nöjer sig inte med något, man vill ha mer. Jag inget undantag.

Datorn ska vara bättre.
Mobilen modernare.
Kroppen snyggare.
Jobbet mera välbetalt.
Flera besökare till bloggen.
Bättre kondition.

Tänk, den dag då alla fann sig i det man hade och inte suktade efter mera...

Stora Julklappar. Många julklappar! Dyra julklappar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar