Followers

fredag 19 april 2013

Svar på kommentar "ADHD"

S har kommenterat inlägget "Frisk Genast"
Du, du har aldrig funderat på om du kan ha någon typ av ADHD? Bara en HELT spontan tanke i och med koncentrationsförmågan (som jag ju dock VET påverkas något enormt av ätstörningen) och att allt ska gå så fort och sådär. Som sagt, detta var bara en liten tanke!
Svar: Oh jo, visst har tanken slagit mig. Vissa av symtomen stämmer, men andra absolut inte. Jag har nog egentligen inte problem med koncentrationsförmågan - när jag var ätstörningsfri var det inte ett problem. Nu tror jag att tankarna lättare flyger iväg på grund av mattankar och undervikt.. varför jag är snabb och saker ska gå fort och så vet jag inte riktigt, men min pappa är rätt så lik mig på det sättet. Jag förstår helt klart att du funderar på adhd, jag funderade på det själv när jag skrev inlägget!

Jag är te.x inte överaktiv, klarar av att sitta stilla (bättre än många andra, faktiskt) och har väl-matad inga problem med koncentrationen. Jag tror att jag bara är en snabb flicka, som äter för lite. :P


PS: Rösta i omröstningen om årstider här till höger! Behöver bättre siffror för att få ett mera rättvisande resultat :P

1 kommentar: