Followers

söndag 28 april 2013

Jag är duktig idag

Dagen, liksom gårdagen, har gått grymt bra! Jag har varit riktigt duktig gällande maten. Tagit mer när jag ville, ätit det jag ville och gått emot ätstörda tankar. Åt tjälknöl tills det kom ut genom öronen vid middagen! Fick ändå plats med choklad till efterrätt. Och lunchen, ack lunchen. Mycket lönnsirap var det vill jag lova, för det är gott! Även choklad efter det. Jag måste upp i vikt. Är lite osäker på hur mycket som krävs för att gå upp, jag börjar lite försiktigt och kör fullt ös sedan om jag inte ser något resultat om några dagar. Nu äter jag mig i alla fall rejält mätt och jag försöker att inte akta mig för mera energirika livsmedel också.

I morgon kommer jag att hinna hem på lunchen och äta rester av tjälknöl och potatissallad. Muuums! Nu fick jag ett otroligt sug efter glögg. Fråga mig inte varför. Bäst jag går och hämtar en kopp, det finns kvar sen i julas...Hade varit gott med en pepparkaka (eller fyra) till men det fanns inte. Blö.

Blev arg idag. Jag tänkte göra en rödvinssås på lagen från tjälknölen men jag är ett klantarsle så jag lyckades när ta i för mycket väldigt salt tjälknöls-buljong så det blev oätligt - det hela skedde när jag skulle sila såsen och jag tänkte inte på att jag hade silat buljongen innan och det var någon deciliter kvar i skålen. Fasen vad arg jag blev! Såsen var grymt god innan jag förstörde den i alla fall.

Tjälknölen! Togs ut vid 65-66 grader, perfekt rosa enligt mig!

Mammas smarriga potatissallad. Den är klockren till tjälknöl! :D


1 kommentar:

  1. Haha, störande - ja, men så ofta som du LYCKAS med maten är det en baggis. Jag är DJUPT imponerad!

    SvaraRadera