Followers

lördag 27 april 2013

Idag är DAGEN

Jag har länge väntat på den dag, då jag vaknar upp och känner att detta är dagen. Det skedde mig i morse! Med knappa två månader kvar tills det att det verkligen är sommarlov gäller det att handla. Det finns inte tid längre att trampa på samma ställe! Jag måste gå upp närmare fyra kilon innan dess. I alla fall så måste jag upp ett par kilon, men fyra om inte mer vore toppen. Alltså gäller det att tänka om och faktiskt börja äta ihjäl ätstörningen. 

Det började som jag skrev, i morse. Jag bytte ut min sedvanliga grötfrukost mot något annat. Lunchen var stor, i alla fall betydligt större än vad jag var van vid. Jag åt ett halvt tunnbröd och ett halvt tortillabröd, vardera fylld med kött från grillspett, mycket tzatziki, tomater och rödlök. Åt även mera tzatziki på sidan om, samt sallad. Efter det drack jag en stor kopp kaffe med mellanmjölk samt åt en stor chokladbit. Nu gäller det!

Middagen blir en fiskgratäng på potatismos, torsk, fullfet crème frâiche, räkor, kräftstjärtar, rom, hummerfond, dill.. ja, ni förstår. En riktigt god skaldjursbomb! Jag ska äta tills jag blir mätt. Jag räknar inte kalorier längre. Det spelar liksom ingen roll, även om jag räknade av en bra anledning - för att se till att jag inte åt för lite. Men nu kommer jag omöjligt kunna äta för lite så räknandet blir då överflödigt.

Det var bra att äta en stor lunch. Vid normal mellis-tid var jag inte det minsta hungrig, men jag åt något ändå, för att hålla blodsockret uppe samt ladda på med ny energi som jag kan lägga ned på skolarbetet. Till veckan ska jag hugga in på risgrynsgröten och jag hade tänkt göra bananpannkakor i morgon. Jag måste äta för allt jag är värd nu och sluta såsa och sega - ångesten lär komma som ett brev på posten, men jag måste likförbannat äta och istället möta ångesten istället för att inte äta och slippa den. Hejaheja!

I morgon blir det detta! Slurp. Alla bilder i detta inlägg tagna av mig förra månaden.



4 kommentarer:

  1. Vad härligt att du försöker bryta det här nu, en gång för alla! Du kan fixa det:)

    SvaraRadera
  2. Åh, vad gott! Du, lite nyfiken, hur många läsare har du?

    SvaraRadera