Followers

måndag 25 juni 2012

Kära experiment

Måtte du fungera.

Jag är less på att vara sjuk och bunden till sängen. Alltså tänker jag inte vara det! Hur mycket av sjukdomen är egentligen psykiskt och hur mycket är fysiskt? Visst, man kanske har influensa. Men man kanske inte är så döende som man känner sig..

Därför makade jag mig upp tidigt i morse. Jag kände mig.. tja. Lite bättre. I alla fall intalade jag mig det. Ja! Bättre, det var jag. Så ned till köket och fram med en kastrull. Koka upp vatten och en halv buljongtärning. Sedan röra ihop ett knäckt ägg med en skiva ost, bara så att äggulan löser upp sig något. I med ägget i vattnet, vänta någon minut. Röra lite. Klart! Stratcciatella. Det fick jag alltid som mindre när jag var sjuk och inte hade något matlust.

Så ja. Den gled ned. Hej och hå. Två minuter senare fick jag otroligt ont i magen, precis där magsäcken sitter. Så jag lät magen lugna ned sig med hjälp av en kvart i sängen. Sen kommer jag faktiskt inte i riktigt ihåg vad jag gjorde fram till lunch men jag vet att det i alla fall var flera rundor till sängen. Aja. Man måste väl ta det lite lugnt i början antar jag.

Klockan tolv. Lunchtid. Något som är milt och bra.. En tomat, hackhack. Morot. Tomatpuré. Buljongtärning, vatten och oregano. En skvätt äppelcidervinäger. Och en macka med skinka. Tada! Mera magont. Det sitter i än, två timmar senare. Men jag tror att det är från magsäcken, och värken släpper då och då. Nyss duschade jag. Det känns bra att leka frisk ett tag. Nu ska jag sminka mig och klä på mig riktiga kläder och sedan få i mig något till mellanmål

 Ja, jag är nog lite bättre ändå!

Såg förresten en intressant artikel idag.
http://www.svt.se/nyheter/sverige/over-halften-av-svenskarna-vill-ha-statliga-atgarder-mot-fetma
Tror inte att LCHF-arna blir särskilt glada av den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar