Followers

tisdag 8 maj 2012

Projekt Bloggerska: Vernissage

Idag har det hänt lite allt möjligt. Först var jag i skolan, såklart, och skrev bland annat nationella (läsförståelse) i tyska. Sen räknade jag på som fasen (över 70 tal!) på mattelektionen och lyckades jobba klart kursen. Whiiih! Nu är det bara repetition och nationella kvar i mattedelen detta år.. Känns otroligt härligt.Då har jag läst 200 poäng matte under mitt första år på gymnasiet.. Svettigt värre, vill jag lova!

Sen kom jag hem och åt en god middag. Man fick plocka ihop sin egen lilla (se stora) wok. Jag tog bland annat ananas, groddar, bambuskott, körsbärstomater, fläskfilé, nudlar och champinjoner. Sen kryddade jag med mycket chili och soja. Mums!

Strax efter middagen bar det iväg igen. Nu till ett vernissage på Galleri Katten, jag har för några veckor sedan blivit uppringd och sagd att jag var en av vinnarna i en fototävling som jag deltog i. Väl där var det prisutdelning, jag kom tvåa, och jag fick en stor kopia av min bild i en ram, ett diplom och 400 kronor. Kändes fint vill jag lova!

Nu sitter jag och förbereder en liten redovisning i morgon, om Lutherhjälpen. Skriver talarkort. Riktigt roligt faktiskt. Firar också med en fruktsallad på äpple, hallon och jordgubbssylt. Jag tröttnar inte på den kombinationen :D

Eftersom jag tar hårt på  mitt uppdrag att vara en riktigt löjlig bloggerska, postar jag därmed några dåliga mobilbilder från dagen.
Min än så länge icke-wokade mat (utan nudlarna)


Jag hade på mig min nya blåa klänning när vi gick på vernissage! Köpt igår :D Visst är den fin? Kanske bäst att ha på sommaren, men ändå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar