Followers

fredag 25 maj 2012

Åt skogen

Nyss gick det käpprätt åt skogen.

Det började igår. Muntligt nationella i matematik 2c förberedelse. 40 minuter. Lös ekvationen grafiskt. Lös ekvationen algebraiskt. Men tyvärr, flicka lilla, du får inte rita, utan du ska kommunicera fram din lösning.

Tjena. Så sitter jag där, efter ytterligare 20 minuter och ser min värld rasa samman. jag kan inte. Jag KAN inte. Det är min tur, tärningen visar det.

Jag stakar mig redan i första formuleringen, måste säga om en sak. I tredje steget fallerar det. Jag ser inget sammanhang längre, siffrorna blurrar ihop sig till ett enda gitter i mitt huvud.

Efter en vag lösning på en ekvation algebraiskt, med ett diffust slut. Dags för den grafiska lösningen utan grafik. Då försvinner allt. Sammanfallermedsymmetrilinjen. Lösningen. Nollställen.

Kört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar