Followers

söndag 5 februari 2012

Kyla är till för att plågas

Oh herregud. Det var så sjukt kallt igår att jag inte kan beskriva smärtan. Under -34 grader och vi skulle gå en promenad på cirka en kvart från själva lokalen festen var på, och till huset jag skulle sova. Det var så kallt, att jag i slutet kände mig för att lägga mig i en snödriva och aldrig komma upp igen! Jag gjorde det dock inte, men var tvungen att stanna flera gånger i slutet för att hämta andan och skaka liv i mina ben, som liksom löstes upp under mig till en enda degklump.

Usch och fy för kyla! Men kul var det i alla fall. Och lugnt var det, lugnare än vad jag trodde! Nu är jag så väldigt trött, att jag knappt ser vad jag skriver. Jag sov cirka 4 timmar i natt, och orolig sömn för den delen. Maten lyckades jag klara av i alla fall, även om tiderna blev så konstiga. Haha. Lärt mig att rostat bröd + skinka är alldeles ljuvligt gott... Och att ett riktigt kallt glas mjölk när man är som tröttast vänder livet på rätt sida igen! Hihi. Nu ska jag lägga mig under ett täcke och mysa resten av kvällen. Kanske göra lite skolarbete också.. jag får se om jag kan få igång hjärnan från gårdagens köldchock. Okej, nu överdrev jag kanske lite. Men bara lite.

Hoppas att er helg varit varmare än min! Aldrig någonsin att jag går ut när det är så kallt igen.

1 kommentar:

  1. haha, och jag klagar på våran kyla! Vi har cirka 6 minusgrader idag på dagen, men inatt var det hemskt.
    Kände precis samma sak när jag och pojken var påväg hem mitt i natten i kyla, fy farao! Även om det bara var en halvtimme (15 min till bussen och 15 min från bussen) så ville jag bara lägga mig ner haha. Kröp ihop till en boll och sa till pojken att jag vägrade röra mig, på skämt förstås, men det värmde faktiskt.

    Jag blir glad varje gång ett inlägg från dig poppar upp på bloglovin, hihi. du är så stark Tua, och vet du vad? Jag har alltid velat döpa mitt framtida barn till Tua! Låter som värsta peddot nu, men.. :3

    SvaraRadera