Followers

torsdag 9 februari 2012

Förbannad så att tårarna rinner

Finns det någonting jag inte tål, är det mobbing och rasism. Kombineras det är det ännu värre. Jag står inte ut! Vad ska man göra? Vad ska man göra, när rena trakasserierna pågår framför ögonen på facebook? Ska man skriva  mot sina vänner, mot de man känner och försvara den man ens knappt känner? Ska man se på, blunda, och därmed visa sig något delaktig? Nej! Ändå är det så svårt. Det är ju mina vänner som skriver.

Skulle jag skriva något, skulle jag bli indragen. Kanske till och med trappa upp hatet. Men att bara se på, det svider. Det svider hårt.
Jag avskyr det här. Det får mig att må illa. Jag klarar inte av att se på när hemskheter sker mitt framför ögonen på mig och ännu värre är när det är av några man kallade sina vänner.

Skulle de göra det i verkligheten? Gå fram till personen i fråga och säga de sakerna? Nej. Det skulle det inte. Men bakom ryggen och på facebook går det bra. Jäkla värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar