Followers

tisdag 28 februari 2012

Fil-fråga

Jag är inne i lite av en fil-period. Fil är så otroligt gott! Men det finns ju många olika filsorter... Av de jag har testat hittills har Philura varit allra godast.  Nu smaskar jag dock i mig ett par deciliter 3%ig A-fil som vi råkade köpa, och det var inte helt fel det heller! Men jag föredrar ändå min kära Philura.
Ett bra tag (över sommaren bland annat) var det filen med allra lägst fetthalt som gällde. Hittade en med 0.5% som jag körde stenhårt på. Smakmässigt var det helt okej faktiskt, men en något fetare fil mättar bättre och är även krämigare och godare. Till filen kör jag nu med cornflakes, russin och ett par krossade valnötter. Mums!

 Nu min fråga till er:
Vilken fil föredrar ni, och varför? Kanske ni är mera yoghurt-typen?

6 kommentarer:

  1. jag gillar faktiskt den 0,5%-iga filen mer. Fil ska vara så där härligt rinnig och syrlig. Yoghurt är den som ska vara söt och krämigt. Jag kan äta båda (eller den 0,5%-iga yoghurten iallafall) men jag föredrar fil. Det är J, inte Ana som pratar nu hahah!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar fil, Arlas 3% =) klassiskt, yougurt gillar jag med, då ska det vara 3% arlas Mild yougurt naturell=) kram

    SvaraRadera
  3. FJÄLLFIL! Helt gudomligt. Även Arlas 3%-iga eller Bollnäsfil. Men... Fjällfil är ändå favoriten (som jag dock äter väldigt sällan, hm). Gillar att den är "stark"!

    SvaraRadera
  4. Jag älskar mild naturell yoghurt. Helst ska den va sådär krämig och god. 3-4% fett. Det låter mycket men om man tänker efter så är ju 97% fettfritt. När det gäller fil är jag en A-filare ;)

    SvaraRadera
  5. Jag har alltid ätit lätt a-fil. Men sen anorexin köper föräldrarna bara hem 3%ig. Om jag lessnar på filsmaken så föredrar jag lite jordgubbsfil. Känns inte riktigt lika sött som yoghurt, utan mer "äkta" smak :)

    SvaraRadera
  6. Glömde säga: LÅNGFIL med knäckebröd i och kanel <3

    SvaraRadera