Followers

onsdag 15 februari 2012

Domdadeda

Idag har mitt tidsperspektiv fått för sig att spela mig ett spratt. Jag vet inte hur många gånger jag har kommit på mig själv med att tänka "härligt med fredag i morgon!" och sen kommer jag på att det är onsdag. Jag var tvungen att tänka efter nu till och med. Onsdag,onsdag,onsdag. Glöm ej!

Alldeles frivilligt sprang jag idag ett coopertest efter skolan. Förstår verkligen inte hur jag orkade! Det går ut på att man springer 2 kilometer så fort man bara orkar. Jag var tvungen att gå över 2 kilometer först, för att komma till stället jag började... Men ja. Sprang gjorde jag i alla fall! Eller joggade snarare, för springa orkar man inte länge. Och tro det eller ej- jag fick det bästa resultatet jag någonsin fått! Jag tror dock att det snarare beror på att jag har blivit betydligt envisare nu än vad jag var förut jag sprungit det. Förut har jag sprungit på runt 12.40 men nu sprang jag det på 11.43! I minus sju grader! Det ni.

Vi får se om det går snabbare nästa gång, hade tänkt göra det om två månader eller liknande. Men det vore ju konstigt om min träning inte gett någon resultat alls? Hm. Ska i alla fall se till att äta lite extra för att kompensera upp alla kalorier jag brände på min språngmarsch. För det är ju inte för att gå ned i vikt som jag springer :)

Det är någon dikttävlingstjosan på skolan. Temat är "Kärlek och frihet" och jag funderar på att skicka in ett bidrag. Men då vore det ju bra om dikten var skriven först.. Hade tänkt välja frihet, för det känns på något sätt lättare än kärlek för mig. Och kanske kan man göra en allmän koppling till ätstörningar? Hm. Det tror jag på.

Bjuder på den. I morse, på engelskalektionen. Men det roliga var att nu upptäckte jag den lilla gubben i bokhyllan! Så charmigt :')

1 kommentar:

  1. Hehe och jag som har trott det vart måndag hela dagen=P
    känns ju lite så nu när man kommit hem från värmen=/ brr!
    Ett sådant testa hade jag velat göra=) duktig tid du fick med! grymt!
    tycker absolut att du ska skicka in ett bidrag!
    du skriver så bra och moget!

    SvaraRadera