Followers

lördag 28 januari 2012

Tomt på inlägg, nu kommer ett!

Det har varit lite tomt på inlägg de senaste dagarna- men det är helt enkelt för att jag inte ens har suttit vid datorn! Igår var jag ute och dansade (i alla fall ett par danser..) hela natten och kom hem först vid halv två någongång och idag åkte jag, efter en härlig våffellunch i sällskap av en kompis, skoter i ett par timmar. Solen gick precis ned när vi var på väg tillbaka och det lös verkligen som rent guld bakom träden, som hängde snötyngda ned i bågar över skoterleden. Det var faktiskt som i en mycket vacker dröm! Dessvärre är det lite svårt att åka skoter med kamera, så några fina bilder på det kunde jag inte ta. Men samtidigt tror jag att det är svårt att visa skönheten i det på bild..

Sen så är det ju skolan. Egentligen har jag riktigt mycket att göra där. Jag har ett nationellt prov i matematik som jag inte har gjort, ett historieprov och ett kemiprov som jag inte har gjort, samt en novell i svenskan som inte är skriven. Dessutom ska jag egentligen på onsdag ha gjort en läsförståelse i engelska och jag har matteprov nästa fredag som jag verkligen borde plugga till... Men struntsamma, tänker jag! Det löser sig så småningom. Nu förtjänar jag faktiskt att vila mig i alla fall i någon dag. Livet ska inte gå ut på måsten, för det är inget liv jag vill ha. Och utan att anstränga häcken av mig, klarar man ju i alla fall godkänt. Även om det svider i själen, jag vet ju att jag kan göra bättre.

Men jag vet ju också nu, att hjärnan omedvetet liksom för över pressen på andra saker. Den fungerar så. Jag har nu i efterhand kommit till insikt med att det till stor del var anledningen till att jag utvecklade en ätstörning. Jag hade helt enkelt omedvetet satt på tok för höga krav för mig själv! Ett VG var aldrig okej, knappt ett VG+ heller. Det är orimligt. Man kan inte alltid prestera! Man måste ge sig själv tid att utveckla andra saker. Som sin sociala förmåga (umgås med vänner) men även att kunna våga koppla av och faktiskt återhämta sig. Men i nian och så tänkte jag aldrig att jag satte press på mig själv. Nej, det var ju så där jag var! Jag behövde ju knappt plugga, sakerna låg mig "i händerna". Tyckte jag. Och visst, det kanske går till viss del. Men i och med att nivån höjs ett par steg gäller det att man verkligen pluggar hårt för att nå högsta betyg. Och det har jag ta mig fan ingen lust med :D

Här kommer lite av några bilder jag tog under veckan som jag inte haft tid att ladda upp!

I måndags åt jag spenatsoppa till lunch.

Som när jag ätit klart kändes alldeles för lite så jag gjorde mig en kikärtshamburgrare! Och kom direkt efter det har kortet hade tagits på varför man har lock på dem..

Efterrätt såklart!

En middag under veckan bestående av uppstekt kokt potatis och fläskkotletter i massa god sås!

Kom på en efterrättsvariant med salta kex på! Godare än det ser ut. Lovar det.

En middag med bland annat en räk-och laxröra med stenbitsrom! Den är riktigt god. Till åt vi bakad potatis. Mums!

Dagens brunch! Här  med vaniljglass och sirap.

Ni är säkert jätteless på mina våfflor, men jag kan inte sluta! Här en med vaniljglass, blåbär och jordgubbssylt! Det var sista våffelbilden för idag... Våfflor <3

Efter skoterturen drack jag varm choklad med massa mashmallows i! Muuums!

Och middagen åts framför brasan.

Efter middagen kom jag på den "brillianta" idén att ha mashmallows i kaffet också. Ännu godare än varm choklad! Pröva detta. Åt.. ganska många... after eight till också.Det blir nog mera kaffe med mashmallows för min del, helt klart.

4 kommentarer:

  1. Åh vad härligt allt ser ut, och vad urmysigt att äta framför brasan! Kram!

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha haft det underbart! =)

    SvaraRadera
  3. Sv: hehe Ja det blev en go frukost och kolla på Basil Mus med min sambo! =)
    Sedan åkte vi och shoppade det sista för resan, nu ska jag packa haha ;)
    Ha en grym söndag!

    SvaraRadera
  4. Åt äntligen uppdatering! Och soppan såg supergod ut, recept? :)

    SvaraRadera