Followers

fredag 27 januari 2012

Indiansmyg är inte att leka med

Jag har så sjukt mycket träningsvärk från gårdagens idrottslektion att jag inte fattar hur jag ens kan ta mig framåt! Varje trappsteg är ren smärta. Stackars lår. Det är mycket jobbigare man tror att resa sig upp från liggandes/sittandes och sedan springa iväg för att sedan lägga eller sätta sig ned igen... Uff. Och eftersom min muskelstyrka just nu är barnsligt låg, var det rena rama styrkepasset för mig.

I kväll så är det dans på folket hus här i min lilla ort, jag får se om jag går! Dansa är ju verkligen något jag älskar, men frågan är om mina ben klarar av det. Haha. Kanske att den värsta träningsvärken försvinner efter ett tag i rörelse? Hhm..

På kemin nyss så fikade vi tååårta! Det var sannerligen inte min favorit- en massa grädde på, men lite åt jag i alla fall. Jag hade köpt mig en yoghurt som jag åt istället. Skyr, hette den, rekommenderar den skarpt!  Inte alla gånger man får fika tårta på kemilektionen, men vi hade varit duktiga så vi fick det ändå. Och det är ju ändå fredag! :) Se till att unna er något extra! Men det är inte unna om ni kompenserar det med att äta mindre än annars... Först då kan ni säga att ni är duktiga. Så det så.

Nu borde jag fortsätta vara duktig och lyssna på lärarens instruktioner om "referat"... Trevlig helg!

1 kommentar: