Followers

söndag 15 januari 2012

Happy, happy sunday

Och så är årets första skolvecka avklarad. Utvärdering? Helt fantastiskt! Höstens termin kan slänga sig i väggen. Skolan är ju faktiskt rolig. På samhällskunskapen har vi börjat med politik och jag lovar er att jag njuter av varenda sekund. Att få uttrycka sina åsikter, diskutera och argumentera, det är sannerligen något jag brinner för! Och att vi på historian har börjat med ideologier, är ju nästan ännu bättre. Nu får vi inte bara diskutera politik- vi får lära oss massor om det också!

Många i min ålder är totalt politiskt ointresserade, de vet knappt vem som är Sveriges statsminister. Men, om bara två år så får vi faktiskt rösta! Och om bara två år, ska vi rösta också. Nu jäklar, ska det bli förändringar! Det är klart att allt blir bra när jag får rösta. Hihi. Eller? Troligtvis inte, men ja.. det tröstar ju att inbilla sig det i alla fall.

I matten har vi börjat med en ny kurs, 2c. Första kapitlet handlar om "Algebra och andragradsekvationer"  vilket är min totala favoritdel inom matten. Jag lärde mig PQ-formeln i nian, så den hoppas jag verkligen att jag får ha nytta av nu. Det är så fantastiskt, att se ett okänt tal utvecklas framför ögonen på mig till att bli något inte alls okänt och sedan se i facit att minsann, det var rätt! Nästan samma lycka varje gång. Särskilt om talet varit svårt, såklart. Jag måste dessvärre även göra nationella provet i matematik 1c, eftersom annars får jag automatiskt IG på det provet.. Lika bra att göra det då antar jag. Blö. Annars skulle det troligtvis sänka mitt betyg och då är det ju bättre att i alla fall försöka!

Hm. Idag har jag ätit upp resten av våfflorna. Jag (se min syster, för hennes våfflor är bäst!) gjorde lite extra många igår, så att det skulle räcka till mig idag! Hihi. Våfflor alltså. Jag får aldrig nog. Men man blir så mätt, ojoj, att det knappt går ned någon efterrätt. Jag tror att jag ska äta saffranskaka, pepparkakor och glögg till mellanmål. Göra slut på det som är kvar av julen. Julgranen åkte också ut idag. Saknar den redan...





Försäkrade mig om att ingen stal en endaste bit av mina våfflor..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar