Followers

tisdag 13 december 2011

Dag 88: Lucia och BUP

God morgon!
Eftersom det är Lucia idag körde jag min gröt "Saffranslycka" igen. Den var lika god som jag kom ihåg den, om inte godare! Jag hade varm mjölk smaksatt med vaniljpulver till. Och russin såklart. Det var himmelskt. Sen en macka med rostbiff, keso, tomat och herbamare gjorde pricken över i:et.
Det kommer att serveras Luciafika nu på morgonen på skolan.. men nej. Jag tänker nog inte ta någonting. Tror jag. Eller så är jag jävlig med mig själv och tar något ändå.Hm.. Får se när det väl händer antar jag!

Sen efter lunch ska jag in med mina föräldrar till BUP, som ligger tio mil från mig.. Ah. Det är lite nervöst, som alltid. Dietisten ska vara där också.. undra vad de säger efter det att jag har vägt mig. Hm. Jag tänker inte dricka näringsdrycker trots att de säkert kommer att vara på mig hårt på det. Snälla nån. Jag vill ha vanlig mat..

4 kommentarer:

  1. Ja men då får du ju äta vanlig mat också. Till exempel luciafika. Herregud, varför skulle du inte!? Längtar du efter sond eller? Grå sörja i slang genom näsan, mmm..., smaskens!Mycket bättre än att råka gå upp ett par kilo. Eller?

    SvaraRadera
  2. Ska du inte ha näringsdrycker blir det VÄLDIGT mycket extra du måste äta. Rekommenderas ej! Näringsdryvkerna brukar dessutom bara vara på ca 200 ml = det känns inte så "onormalt" som att behöva äta berg. Betydligt smidigare. Sen går det ju att kombinera, t.ex äta lussefika en gång och ta näringsdryck nästa. DET kan jag däremot rekommendera.

    Tips: är det Fortimels näringsdrycker så tror jag de går att frysa (kanske inte Yoghurt Style, men de "vanliga". Blir som glass!

    SvaraRadera
  3. Förresten, för oss nya. Dag 88 på vad?

    SvaraRadera
  4. Mm frukosten lät smaskig! :-)

    SvaraRadera